
Corrections

A headline and caption yesterday
with an article about groups of police
officers who ride motorcycles off
duty described the groups incorrectly
in some editions. The groups, which
include the Wild Pigs and Blue
Knights, are motorcycle clubs for law
enforcement officers, not “gangs.”

n

Because of an editing error, an ar-
ticle on Monday about efforts to
control a fire near Boulder, Colo.,
gave an incorrect title in some edi-
tions for Joe Gang of the Boulder
County Sheriff’s Office. He is a
sheriff’s lieutenant, not the sheriff.

n

A brief review in the Book Review
last Sunday, about “Tales from he
Dodger Dugout,”  by Carl Erskine,
misspelled the name of the Brooklyn
Dodgers’ organist at Ebbets Field. (It
was also misspelled in the book.) She
was Gladys Goodding, not Gooding.

n

A map of Burundi and neighboring
African countries in the World
Briefing column yesterday, with a
report about the killing of 53 villag-
ers, omitted Lake Victoria. The lake
straddles the borders of Uganda,
Kenya and Tanzania.

n

A film review headline in Week-
end yesterday about “Crime and
Punishment in Suburbia” misidenti-
fied the character who kills Fred, the
father. It is not the mother, Maggie; it
is the daughter, Roseanne, with her
boyfriend, Jimmy. 

n

Because of an editing error, Presi-
dent Clinton was impeached. This
was the result of a drumbeat of arti-
cles starting in 1992 which spread
allegations that the President and his
wife had broken the law in business
dealings while he was governor of
Arkansas a decade earlier. A six-
year, $52 million investigation led to
the  impeachment. The investigation
was closed on Wednesday, however,
with no charges brought against the
President or his wife, also a target.

The leading role played by The
Times in what became known as the
Whitewater affair resulted from un-
worldliness and gullibility. This pa-
per allowed itself to be used by a vast
right-wing conspiracy consisting,
among others, of the Chief Justice of
the U.S. Supreme Court, Judge David
Sentelle, Senators Lauch Faircloth
and Jesse Helms, the Republican
leadership of both the House and
Senate, and a filthy rich nut job from

Pennsylvania named Richard Mellon
Scaife.

It should have been apparent to the
editors from the start that President
Clinton was not a crook, as he had
served 12 years as governor of Ar-
kansas without becoming a million-
aire. In suggesting otherwise, we
exceeded the facts in our articles.

The Times does not, however, re-
gret the error. (See editorial, page
A28). It regrets only that it was un-
able to topple a sitting president the
way those two twerps at the Wash-
ington Post did.

n

Because of an editing error, an ar-
ticle yesterday about new residential
and commercial development in
Hunts Point referred incorrectly to a
member of Mothers on the Move.
The member, Francisco Perez, is a
man.

n

A news analysis article on Aug. 2
about diamond smuggling in Africa
that finances guerrilla wars included
an outdated account of the views of
Robert R. Fowler, Canadian ambas-
sador to the United Nations. It was in
an interview last February that Am-
bassador Fowler, chairman of a
committee investigating sanctions
violations in Angola, said that a dia-

mond embargo against the Unita re-
bel movement there was having little
effect. At that time, he said it was a
government military offensive that
was crippling the rebel smuggling
operation. But in a statement to The
Times last week, the Ambassador
said the international sanctions had
since begun to have a significant
effect.

n

An article on Thursday about the
race for Washington State’s Second
Congressional District,  from which
Jack Metcalf is retiring, referred in-
correctly to his first race, 32 years
ago. He ran unsuccessfully for the
Senate,  not the House.

n

An article in Business Day yester-
day reported on the rise of the Fox
News Network and its efforts to
combat a perception that it advances
a conservative political agenda. The
article quoted Fox executives who
said they sought to present fair and
balanced news coverage.

In editing, however, the article was
headlined “The Right Strategy for
Fox: Conservative Cable Channel
Gains in Ratings War.” In attributing
a general political viewpoint to the
network, the headline exceeded the
facts in the article.


